Snart öppnar anmälan till 100-Dagars Språnget®

Vänligen läs nedan allmänna villkor innan du genomför ditt köp. Vid köp försäkrar du att du har läst och accepterat nedan villkor.

Allmänna villkor

 

 1. Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller för RE-minding ME Consulting AB med organisationsnummer 559457-8071 vid erbjudande av varor, tjänster och digitala produkter inom ramen för 100-Dagars Coachen, hädanefter benämnt “100-Dagars Coachen”, “vi” eller ”oss” när en ”kund” beställer och köper tjänster eller produkter från vår hemsida. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ner i dessa allmänna villkor.

100-Dagars Coachen är ett koncept av RE-minding ME Consulting AB som tillhandahåller produkter och tjänster inom coachning och mentorskap. 100-Dagars Coachen erbjuder digitala kurser som kunder kan beställa (”digitala produkter”) från vår hemsida. Utöver detta erbjuds individuella och gruppbaserade coachning-tillfällen och mentorskap samt webbinarium och dylikt (”tjänster”). 100-Dagars Coachen erbjuder även fysiska produkter i form av böcker och dylikt (”varor”) som kan beställas hem till kund via hemsidan. 

Dessa allmänna villkor utgör ett avtal mellan 100-Dagars Coachen och kund som ingås när kund accepterar dessa villkor och slutför ett köp i kassan på hemsidan eller tar del av en digital produkt som erbjuds gratis alternativt bokar en tid för tillhandahållande av en tjänst.

100-Dagars Coachen reserverar sig för eventuella felaktigheter på hemsidan avseende information om våra produkter och tjänster.

 

2. Köp

För att göra ett köp eller ladda ner innehåll från vår hemsida behöver du som kund skapa ett konto hos oss. I samband med att ett konto skapas så kommer du behöva uppge personuppgifter för att vi ska kunna leverera det som du beställt. Information om hur vi behandlar och hanterar dina personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy som finns under ”Integritetspolicy” längst ner på vår hemsida.

När du har valt de digitala produkter, tjänster och/ eller fysiska varor som du vill beställa slutför du köpet via kassan. I kassan finns samtliga betalningsalternativ som du kan använda dig av för att genomföra ett köp. Du kan betala med bankkort eller på faktura via Klarna. För att ta del av respektive betalningsleverantörs villkor och hur de behandlar dina uppgifter omber vi dig att besöka respektive bolags hemsida.

När du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till dig på den e-postadress som du har uppgivit i samband med köpet.

 

3. Frakt och leverans

I samband med att du slutför ett köp så får du tillgång till de digitala produkterna direkt. Om du beställer en fysisk vara levereras denna direkt hem till den adress som du uppgivit alternativt till ett postombud i ditt närområde. På hemsidan framgår information om beräknad leveranstid. Eventuell kostnad för frakt anges alltid i kassan innan köp genomförs.

Vi reserverar oss för att varor kan ha tagit slut och därför inte går att leverera.

 

4. Ångerrätt och garanti

Enligt konsumenträttsliga regler om avtal som sluts på distans och köp som görs på internet så har kunden 14 dagars ångerrätt vad avser varorna som 100-Dagars Coachen levererar. Ångerrätten gäller under 14 dagar från det att kunden eller kundens postombud tog emot varan.

Ångerrätten enligt konsumenträttslagstiftning gäller inte för digitala produkter som kunden får ta del av direkt efter köp. Dock har vi i vår egna interna policy valt att alltid erbjuda dig som kund 14 dagars ångerrätt oavsett om du köper en digital produkt eller en fysisk vara. Om det gäller en digital produkt börjar ångerrätten löpa från det att produkten köptes.

För att utöva din ångerrätt avseende en fysisk vara ska du noggrant återförsluta det emballage som varan kom i och sedan skicka tillbaka den till adressen du hittar längst ner i dessa allmänna villkor. Kund själv ansvarar för returen och betalar returfrakten. Kund ansvarar för varan fram till dess att den avlämnats hos tranportombud.

När du har skickat varan åter så kommer pengarna som du har betalat för varan att återbetalas till det konto som du använde vid köpet. Pengarna sätts in inom tio dagar från det att varan kommit oss tillhanda.

Notera att ångerrätten enbart gäller om varan är i samma skick som när du mottog varan.

För att utöva din ångerrätt avseende en digital produkt meddela oss detta via mail till [email protected].

Vad gäller bokning av individuella eller gruppbaserade coachning-tillfällen så måste du som kund avboka ett sådant tillfälle senast 24 timmar innan det aktuella tillfället. Avbokas tillfället senare än så kommer du att debiteras hela priset för coachning-tillfället.

 

5. Reklamation

Du som kund har reklamationsrätt på de digitala produkter, tjänster och fysiska varor du köper från oss. Du har möjlighet att reklamera alla digitala produkter, tjänster och fysiska varor du anser är felaktiga. Enligt gällande konsumenträttslig lagstiftning har du som konsument rätt att reklamera inom tre år. Du ska dock alltid göra reklamationen inom två månader från det att du upptäckte felet.

I reklamationen är det viktigt att du anger anledningen till att du reklamerar. Du reklamerar genom att maila till [email protected]. Vid en korrekt genomförd reklamation kommer 100-Dagars Coachen att återbetala dig pengarna. Pengarna återbetalas till det konto som du använde vid genomförande av köpet.

100-Dagars Coachen reserverar sig för mindre skador på förpackningar och emballage som kan uppstå i samband med frakt.

 

6. Missbruk och ansvar

Vid besök på och köp från vår hemsida gäller våra villkor och regler. Samtliga immateriella rättigheter ägs av oss. Den digitala produkten/ varan/ tjänsten du köper är endast avsedd för personligt bruk och du får således inte mångfaldiga, sprida eller på annat sätt distribuera innehållet till tredje part utan tillåtelse på förhand.

Vi har möjlighet att stänga av dig från fortsatt användning av ditt konto ifall du brutit mot villkor i dessa allmänna villkor samt rätt att neka dig köp ifall du sedan tidigare inte betalat för beställda digitala produkter, varor eller tjänster.

 

7. Force majeure

I händelse av en omständighet utanför vår kontroll som vi inte skäligen kunnat förutse, så kallad force majeure, exempelvis vid ändring i lagstiftning som påverkar oss, vidtagen myndighetsåtgärd, strejk, krig, allvarlig smittspridning eller vid naturkatastrof kan 100-Dagars Coachen inte hållas ansvarig för exempelvis försenad eller utebliven leverans under den tid som omständigheten råder.

 

8. Personuppgifter och cookies

100-Dagars Coachen kommer behandla dina personuppgifter när du skapar ett konto eller beställer produkter från oss. I vår integritetspolicy kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter och hur du kan utöva dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

100-Dagars Coachen använder cookies när du besöker vår hemsida. Cookies är en liten textfil med data som placeras på din enhet via din webbläsare. När du besöker vår hemsida kommer du ta del av en cookie-banner på vilken du kan välja att samtycka eller neka vår användning av cookies och läsa mer om vilka typer av cookies vi använder och varför.

Du kan via inställningarna på din webbläsare hantera användningen av cookies.

 

9. Villkorsändringar

100-Dagars Coachen förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa allmänna villkor samt priser för våra digitala produkter, tjänster och fysiska varor. Du kan alltid hitta våra gällande allmänna villkor på vår hemsida.

 

10. Tvist

Svensk lag gäller vid tillämpning och tolkning av dessa allmänna villkor, villkoren ska aldrig begränsa de rättigheter du som konsument har enligt gällande lagstiftning. Skulle villkoren i någon del strida mot gällande konsumenträttslig lagstiftning ska dessa delar inte tillämpas.

Skulle tvist uppkomma gällande något i dessa allmänna villkor vill vi i första hand alltid lösa den eventuella tvisten genom en överenskommelse med dig som kund. Skulle vi inte komma överens har du som kund möjlighet att få tvisten prövad av ARN, Allmänna reklamationsnämnden, ifall nämnden är behörig och lämplig att pröva frågan. Vi rättar oss alltid efter ARN:s beslut.

Du har också möjlighet att lämna in ett klagomål via EU-kommissionens plattform för konsumenträttsliga tvister, du hittar deras hemsida här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV

Förutom ovanstående har du som kund möjlighet att väcka talan i allmän domstol för att få din sak prövad. Du har rätt att få frågan prövad av domstol som är belägen närmast den ort du bor på.

 

11. Kontaktinformation

Adress: RE-minding ME Consulting AB

Gustav Adolfsgatan 24B

50 456 Borås

E-post: [email protected]

 

Senast reviderat: 2025-02-15